Źródła białka – Top 20 tanich źródeł białka

Tak jak Twój dom potrzebuje mocnego fundamentu, tak samo białko jest ważne dla Twojego zdrowia. Są bardzo pomocne i są określane jako budulec życia. Białko buduje zarówno mięśnie, jak i tkanki organizmu. Od rosnącego dziecka do dorosłego, każdy potrzebuje białka.

Jest to ważniejsze dla osób, które ćwiczą, aby schudnąć lub po prostu utrzymywać formę. Ponieważ ten składnik odżywczy jest ważny dla twojego zdrowia, możesz być zainteresowany poznaniem tanich sposobów na jego uzyskanie bez rozbijania banku. I właśnie dlatego w tym artykule przyjrzymy się 20 najlepszym źródłom tanich białek.

Pojawiły się argumenty, że białko jest bardzo drogim składnikiem odżywczym i nie jest dostępne dla przeciętnego człowieka. Ten argument doprowadził tak wielu do przyjęcia węglowodanów i tłuszczów, ponieważ wydają się one tańsze niż białka. Z tego powodu opracowaliśmy ten artykuł, aby ujawnić niektóre tanie wysokobiałkowe pokarmy, na które każdy może sobie pozwolić.

Naturalne masło orzechowe

Porozmawiaj o jednym z najtańszych źródeł białka i przychodzi na myśl naturalne masło orzechowe. Mając tylko 2 łyżki tego, dostaniesz 8 gramów białka. Otrzymujesz również minerały, takie jak witamina B-6, a także magnez. Jest nie tylko bogaty w białko, ale także sprawia, że ​​czujesz się nasycony, dzięki czemu tracisz na wadze i nabierasz mięśni. I na wypadek, gdybyś należał do tych, którzy nie mają w domu masła orzechowego, ponieważ jest ono bogate w tłuszcz, pamiętaj, że te tłuszcze to głównie tłuszcze mono-nasycone, które są uważane za zdrowe.

Naturalne, niesolone migdały

Migdały to kolejne świetne źródło białka, a także zdrowa w smaku przekąska. Jedna garść migdałów dostarczy Twojemu organizmowi 6 gramów białka. W rzeczywistości zmielone migdały mogą stać się tanim proszkiem białkowym, który kulturyści uznają za bardzo korzystny, jak białko serwatkowe. Jest również dobrym źródłem przeciwutleniaczy, witamin i manganu. Te przeciwutleniacze doskonale obniżają poziom złego cholesterolu (LDL), jednocześnie podnosząc poziom dobrego cholesterolu HDL.

Żeberka z całej wołowiny

Żeberka wołowe należą do najtańszych źródeł białka zwierzęcego. Niektórzy mogą twierdzić, że jest bogaty w tłuszcz i chcieliby trzymać się od niego z daleka. Ale zawsze można to obejść. Można go obgotować, włożyć do zamrażarki, aby tłuszcz zastygł i można go wyjąć. Zostaniesz z mniejszą ilością kalorii, jednocześnie otrzymując tanie spożycie białka.

Ziarna słonecznika

Czy wiesz, że przed 1 oz ziaren słonecznika miał 6grams białka? Są również doskonałym źródłem fotochemicznych, takich jak kwas fenolowy, arginina, betaina i cholina. Obniżają również zły cholesterol, chronią błony śluzowe, itp. Upewnij się, że codziennie masz ich garść.

Otręby pszenne

To kolejne doskonałe źródło białka, które jest również tanie. 1 uncja otrębów pszennych zawiera 6 gramów białka. Otrzymujesz z niego nie tylko dobre białko, ale także błonnik pokarmowy. Możesz mieć go jako płatki zbożowe lub w zupie jako posypkę. Osoby, które stosują tanią dietę i szukają dobrego źródła białka, uznają otręby pszenne za bardzo pomocne.

Soczewica

Jeśli jesteś wegetarianinem i szukasz dobrego źródła białka, z przyjemnością dowiesz się, że 1 uncja soczewicy zawiera 7 gramów białka. Są również bardzo dobre w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu. Twój układ pokarmowy też to pokocha. Ale aby uzyskać niezbędne aminokwasy, musisz połączyć soczewicę z innym źródłem białka.

Udka z kurczaka

Udka z kurczaka to nie tylko jedno z 20 naszych najlepszych tanich źródeł białka, ale także znacznie mniej tłuszczu niż mięso czerwone. 1 udko kurczaka ze skórą dostarcza 14 gramów białka. Możesz również zmniejszyć zawartość tłuszczu i cholesterolu poprzez pozbycie się skóry.

Fasola

Filiżanka fasoli zawiera 47 gramów białka. Co możesz o tym powiedzieć? Fasola to pożywienie zawierające dużo fitochemikaliów i błonnika. Są również bardzo przystępne cenowo.

Tuńczyk w puszce w wodzie

1 odsączona filiżanka tuńczyka (5,4 uncji) zawiera 39 gramów białka. Otrzymujesz prawie taki sam poziom białka w tuńczyku w puszce, jak w świeżym tuńczyku. Możesz z łatwością użyć tuńczyka z puszki w sałatkach, kanapkach, makaronach itp.

Filet z tilapi

Filet z tilapii to doskonałe źródło białka, które jest również bardzo przystępne cenowo. 100 gram fileta z tilapii dostarczy 20 gramów białka. Ma również niską zawartość rtęci niż wiele innych rodzajów ryb.

Mleko

Mleko to kolejne wysokiej jakości źródło białka, które jest również bardzo tanie. Z 1 szklanki mleka można uzyskać 8 gramów białka. A z mlekiem można zrobić tysiące rzeczy. Zacznij pić już dziś, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Sardele w puszce w oleju

1 puszka sardeli w oleju (2 uncje) zawiera 13 gramów białka. Pokochasz orzechowy smak, który można wykorzystać w makaronach, kanapkach i sałatkach.

Białko serwatkowe w proszku

Jeśli nie masz czasu na przygotowanie posiłku bogatego w białko i potrzebujesz taniego źródła białka, rozważ proszki z białka serwatkowego. Możesz dodać go do koktajli lub wypić jako napój. 1 miarka (1 uncja) zawiera 20 gramów białka.

Makrela

112 gramów fileta z makreli zawiera 21 gramów białka. Jest bogaty w zdrowe dla serca kwasy tłuszczowe omega-3 i witaminę D.

Konserwowane sardynki w oleju

Można się zgodzić, że sardynki w puszkach są dość tanie. Są również dobrym źródłem białka, ponieważ 1 puszka zawiera 23 gramy białka.

Okrągły stek Mięso

czerwone zawiera najwięcej białka. Okrągłe steki są tańsze niż inne mięsa, ponieważ 1 funt zawiera 100 gramów białka. Możesz zadowolić się połową okrągłego steku i nadal otrzymywać 50 gramów białka z mniejszą ilością tłuszczu.

Filet z dorsza

Filet z dorsza to jedna z najtańszych i najsmaczniejszych ryb, jakie można dostać. Jest nie tylko bogaty w białko, ale także jest dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, witaminy B12 i 6,1 uncji, czyli 28 gramów, zawiera 5 gramów białka. Tymczasem 1 filet zawiera 41 gramów białka. Jeśli nie możesz znaleźć tego napisanego – filet z dorsza, będzie napisany plamiak lub mintaj.

Wątróbka drobiowa

Innym tanim źródłem białka do rozważenia jest wątroba drobiowa. Jest bogaty w białko i stanowi doskonałe źródło witaminy A i żelaza. 100 gramów wątróbki drobiowej zawiera 17 gramów białka. Jeśli jesteś w ciąży, powinnaś to przyjąć minimalnie, aby uniknąć pewnych wad wrodzonych.

Mielona wołowina

Do różnych potraw można używać mielonej wołowiny. Jest również bogaty w białko dzięki 100 gramom mielonej wołowiny zawierającej 17 gramów białka. Jeśli chcesz pozbyć się tłuszczu, wybierz chudą mieloną wołowinę.

Jajka

Celowo zostawiliśmy najlepsze na koniec. Zgodzisz się, że jajka to nie tylko świetne źródło białka, ale także bardzo tanie. 1 duże jajko zawiera 6 gramów białka. Jeśli martwisz się o wysoką zawartość cholesterolu, zawsze możesz pozbyć się żółtka i nadal uzyskać białko z białka jaja.