Prawidłowa logistyka stanowi jeden z bardzo ważnych elementów dostaw towarów oferowanych przez właścicieli sklepów internetowych. Współcześni konsumenci mają dużo obowiązków, a brak czasu i ciągły pośpiech sprawiają, że zakupione produkty chcemy mieć bez żadnej zwłoki. Wygodne rozwiązania oferowane przez sprzedawców są szczególnie cenione.
Fulfillment – co to takiego?
Fulfillment to rozwiązanie używane przez firmy pragnące stworzyć bardzo atrakcyjne warunki wysyłki. Usprawniona logistyka sklepu internetowego to podstawa współczesnego rynku. W skrócie opisując ten proces, fulfillment polega na podjęciu przez zewnętrzną firmę wszystkich usług ściśle związanych z logistyką. Sklepy internetowe cieszą się nieprzerwaną popularnością, coraz więcej osób kupuje tam najpotrzebniejsze rzeczy, dlatego sprzedawcom tak bardzo zależy na optymalnych rozwiązaniach i jak najszybszej dostawie. Fulfillment przydaje się osobom, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce. Doskonała jakość obsługi i czas przekładają się na zadowolenie klientów.
Sklepy internetowe mają zdecydowanie mniej obowiązków, co sprawia, że mogą skupić się na rozkręcaniu biznesu, reklamie czy wyszukiwaniu nowych towarów. Firma logistyczna zajmuje się pakowaniem, wysyłką, a nawet magazynowaniem oferowanych produktów.
Bez dobrej logistyki nie funkcjonuje żaden sklep internetowy. Każdy klient jeszcze zanim kupi produkt, sprawdza, jak długo musi czekać na wysyłkę i ile za nią zapłaci. Długi czas oczekiwania sprawia, że konsumenci rezygnują z zakupów. Po szybkiej dostawie klient wraca do sprawdzonego sklepu, co przekłada się na zwiększenie zysków. Firmy logistyczne doskonale wiedzą, jak zapewnić ekspresową dostawę, w jaki sposób zabezpieczać towary i jak zorganizować magazynowanie. Usługa fulfillment to skorzystanie z profesjonalnej pomocy, która przełoży się na większe zyski oraz zadowolenie klientów.
Fulfillment – dlaczego warto?
Fulfillment odejmuje przedsiębiorcy obowiązków, gdyż nie musi on dłużej zajmować się pakowaniem, kompletowaniem, zabezpieczaniem, wysyłaniem oraz przechowywaniem produktów. Za wszystkie wymienione czynności odpowiada zewnętrzna firma. Towar trafia do klientów w krótkim czasie i w idealnym stanie.
Skorzystanie z usług firmy logistycznej przekłada się na jeszcze szybszą finalizację transakcji i obsługę zamówień, czyli przedsiębiorca skupia się na rozwoju, zamiast kwestii technicznych i organizacyjnych.
Oszczędność czasu jest szczególnie ważna. Współcześni konsumenci nie chcą czekać. Wolą zapłacić nieco więcej i otrzymać wybrane towary w szybkim czasie.
Właściciel sklepu internetowego nie musi wynajmować magazynu, gdyż przechowywaniem zajmuje się firma logistyczna, a opłaty są uwarunkowane powierzchnią używaną do magazynowania.
Oferowane produkty trafiają do klientów w nienaruszonym stanie, co przekłada się na zadowolenie, dobre opinie i kolejne zakupy. Fulfillment zapewnia także usługę przepakowywania, wymianę opakowań i naklejanie etykiet. Właściciel sklepu internetowego ma zdecydowanie mniej obowiązków.