Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego niektóre strony wyświetlają się na samej górze wyszukiwania, a inne dostępne są dopiero na kolejnych stronach wyszukiwarki? Odpowiedzialne za to jest pozycjonowanie stron, czyli podejmowanie takich działań, aby nasza strona wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwaniach po wpisaniu odpowiedniego hasła lub zapytania przez użytkownika. Kluczowym elementem pozycjonowania stron jest SEO.
Czym jest SEO, czyli pozycjonowanie strony?
SEO, czyli Search Engine Optimization to wszystkie działania, które sprawiają, że dana strona zyskuje lepszą pozycję w wynikach wyszukiwarek, a to bezpośrednio przekłada się na liczbę użytkowników odwiedzających stronę i jej przychody z obecności w sieci.
Algorytmy Google, a pozycjonowanie stron w Google
Algorytmy Google zostały stworzone w celu dokładnej weryfikacji treści tworzonych przez pozycjonerów. To dzięki nim użytkownik otrzymuje jak najlepszą odpowiedź na zadanie pytanie. Najważniejsze algorytmy wpływające na pozycjonowanie stron w Google:
- Panda – to algorytm analizujący treści na stronach internetowych. Od czasu jego wprowadzenia na wysoką pozycję w wyszukiwarce mogą liczyć szczególnie te witryny, które publikują jakościowy content.
- Pingwin – za sprawą tego algorytmu lepsze wyniki zyskały te domeny, które posiadają linki tematyczne i jakościowe.
- Koliber – jego zadaniem było lepsze zrozumienie intencji użytkowników. W ten sposób na lepsze pozycjonowanie mogą liczyć właściciele stron, które swoją tematyką odpowiadają na zadane pytania, a nie te, które posiadają słowa kluczowe.
- Opos – ten algorytm wpłynął na pozycjonowanie stron lokalnie. Podczas wyświetlania wyników organicznych zaczęto brać pod uwagę geolokalizację urządzenia.
- Pirat – skutecznie wpłynął na pogorszenie pozycjonowania stron, które zawierają teksty objęte prawem autorskim.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron pozytywnie wpłynie nie tylko na kolejność wyświetlania się witryny w wynikach wyszukiwania. Dlaczego warto zainwestować w SEO?
- Lepsze pozycjonowanie strony w Google – aż 98% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Z tak ogromnej liczby niewiele osób dociera na drugą stronę wyszukiwania. Najczęściej odpowiedź na zadane pytania znajdują w kilku pierwszych wynikach, dlatego warto zadbać o to, aby nasza witryna wyświetlała się jak najwyżej. To bezpośrednio wpłynie na ilość odwiedzin, a także zakupu produktów oraz usług.
- Pozycjonowanie strony wpływa na zysk firmy – SEO to bardzo opłacalna inwestycja, pomimo, że na początku może wydawać nam się nieskuteczna, aby zauważyć pierwsze efekty trzeba prowadzić systematyczne działania przez około pół roku. Pozycjonowanie stron to także duża szansa dla małych biznesów, które nie posiadają ogromnych budżetów reklamowych.
- Dzięki SEO przyciągniesz do siebie klientów z okolicy – dzięki algorytmom Google wyniki wyświetlane są na podstawie geolokalizacji.
- Zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy oraz zaufanie klientów – jeżeli Twoja strona będzie pokazywała się wysoko w wyszukiwaniach, a publikowane treści dadzą odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie masz szansę na to, że zapamięta on Twoje usługi i wróci kiedy będzie ich potrzebował lub dokona zakupu. Dodatkowo w ten sposób przedstawiasz się w roli eksperta, dzięki czemu klient łatwiej ci zaufa.
- Użytkownicy pozytywnie reagują na wyniki organiczne – często dla wielu użytkowników hasło „post sponsorowany” lub „reklama” działa zniechęcająco, dlatego o wiele chętniej czytają treści, które wyświetlają się organicznie.
Czego unikać, aby skutecznie pozycjonować stronę w Google?
Istnieją praktyki, które wcześniej były powszechnie praktykowane, a teraz są niepożądane głównie przez algorytmy Google, które dokładnie analizują treść pod kątem unikalności. Czego nie robić?
- Nie kopiuj treści z innych stron,
- Nie nadużywaj słów kluczowych – tekst ma być stworzony pod użytkownika, a nie wyszukiwarkę,
- Twórz atrakcyjne i czytelne treści, korzystaj z nagłówków h1, h2 i h3,
- Nie linkuj do podejrzanych stron,
- Nie ukrywaj słów kluczowych na stronie.
Pozycjonowanie stron – samemu czy z pomocą pozycjonera?
Pozycjonowanie stron wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy, narzędzi oraz doskonałej znajomości zasad języka polskiego, a także tzw. lekkiego pióra. Nasze treści muszą być przyjemne dla użytkownika, a także pozytywnie wpływać na pozycjonowanie naszej strony, dlatego pozycjoner musi dobrze znać zasady SEO. W tym celu najlepiej podjąć współpracę z doświadczoną agencją i pozycjonerem. 3-A agencja marketingowa w swojej ofercie posiada usługę pozycjonowania stron, dzięki której Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.