
Jeśli podróżujesz tanimi liniami lotniczymi Easyjet , upewnij się, że Twoja podróż przebiega tak sprawnie, jak to tylko możliwe, dzięki naszemu przewodnikowi bezproblemowej odprawy.
Od podstawowych informacji, takich jak czas i sposób odprawy na lot Easyjet, po to, co należy zrobić, jeśli musisz zmienić lub dodać szczegóły w ostatniej chwili, tutaj przeglądamy najnowsze informacje dotyczące odprawy dostępne dla lotów Easyjet.
Ale jeśli masz jakieś pytania, nie wahaj się skontaktować z zespołem obsługi klienta Easyjet, aby uzyskać więcej informacji. Możesz porozmawiać z nimi online za pośrednictwem strony internetowej Easyjet lub zadzwonić pod numer 0330 365 5000, jeśli przebywasz w Wielkiej Brytanii w godzinach od 8:00 do 20:00, aby uzyskać dalszą pomoc.
Kiedy muszę odprawić się online przed lotem Easyjet?
Możesz odprawić się już 30 dni przed lotem Easyjet i do dwóch godzin przed odlotem.
Czy nadal mogę odprawić się na lotnisku na lot Easyjet?
Tak, nadal możesz odprawić się na lotnisku na lot Easyjet, od dwóch godzin do 40 minut przed lotem.
Jak mogę odprawić się online?
Możesz odprawić się online za pośrednictwem strony internetowej Easyjet, klikając przycisk „Odprawa online”. W tym celu musisz podać numer rezerwacji i nazwisko pasażera.
Dodatkowo możesz odprawić się online, klikając „Zarządzaj rezerwacjami”, gdzie będziesz mógł również dokonać zmian w swojej rezerwacji.
Jakie informacje są potrzebne do odprawy na mój lot?
Oprócz numeru rezerwacji możesz potrzebować paszportu lub dowodu osobistego, a Easyjet poprosi Cię również o potwierdzenie danych kontaktowych.
Co mam zrobić, jeśli nie mam numeru rezerwacji Easyjet?
Witryna Easyjet zaleca skontaktowanie się z rezerwującym lub biurem podróży w celu znalezienia numeru rezerwacji, aby można było odprawić się online, ponieważ brak go pod ręką może opóźnić podróż na lotnisku.
Czy mogę odprawić się dla więcej niż jednego pasażera?
Tak, możesz odprawić się dla wszystkich pasażerów objętych rezerwacją, ale musisz zaznaczyć pole potwierdzające, że masz na to pozwolenie.
Czy przy odprawie będę musiał podać dodatkowe informacje?
Na niektórych trasach Easyjet wszystkie linie lotnicze muszą przed podróżą podać szczegółowe informacje o swoich pasażerach władzom lokalnym – jest to znane jako Advance Passenger Information (API).
Zostaniesz poproszony o podanie następujących informacji:
- Płeć (jeśli wymagana)
- Narodowość
- Data ważności paszportu / dowodu osobistego
- Kraj, w którym wydano paszport / dowód osobisty
- Numer paszportu / dowód osobisty
- Data urodzenia
- Pełne imię i nazwisko (jak widnieje w paszporcie / dowodzie osobistym)
Co się stanie, jeśli zapomnę udostępnić API?
Easyjet informuje, że na trasach, na których API jest obowiązkowe, nie będziesz mógł podróżować, jeśli nie podasz wymaganych informacji.
Możesz udostępnić API do dwóch godzin przed planowaną godziną odlotu, chociaż wskazane jest, aby zrobić to jak najszybciej. Jeśli masz trudności z zrobieniem tego w Internecie, Easyjet zaleca skontaktowanie się z zespołem obsługi klienta (patrz szczegóły powyżej) lub odwiedzenie biura obsługi klienta na lotnisku.
Czy moje dziecko potrzebuje oddzielnej karty pokładowej w Easyjet?
Jeśli Twoje dziecko to niemowlę poniżej drugiego roku życia siedzące na Twoich kolanach, nie potrzebuje oddzielnej karty pokładowej. Jeśli jednak zarezerwowałeś miejsce dla swojego niemowlęcia, będzie ono musiało mieć własną kartę pokładową.
W takim przypadku witryna Easyjet informuje, że odprawa online może nie być możliwa, więc jeśli masz z tym problem, zaleca odprawę na lotnisku co najmniej dwie godziny przed lotem.
Czy mogę użyć aplikacji Easyjet do odprawy?
Tak, Easyjet ma teraz aplikację mobilną , którą można bezpłatnie pobrać z AppStore i Google Play, za pomocą której można się zameldować.
Co mam zrobić, jeśli nie mogę odprawić się online?
Easyjet mówi, żeby się nie poddawać, jeśli masz problemy techniczne z odprawą, mówiąc: „Nie poddawaj się i spróbuj ponownie później”.
Jeśli jednak masz problemy z odprawą, nadal możesz to zrobić na lotnisku, od dwóch godzin do 40 minut przed lotem.
Czy mogę wybrać miejsce podczas odprawy?
Tak, możesz wybrać miejsce za niewielką opłatą. Można to zrobić za pomocą aplikacji easyJet lub poprzez Zarządzanie rezerwacjami online – odwiedź stronę internetową Easyjet, aby uzyskać więcej informacji na temat dostępnych opcji.
Jeśli nie chcesz płacić za wybór miejsca, nie martw się, ponieważ Easyjet przydzieli miejsce bezpłatnie podczas odprawy.
Czy muszę wydrukować swoją kartę pokładową?
Witryna Easyjet informuje teraz, że najłatwiejszym sposobem przechowywania karty pokładowej jest aplikacja Easyjet Mobile.
W aplikacji można przechowywać do pięciu kart pokładowych na lot, które będą dostępne w trybie offline, więc nie musisz się martwić o połączenie transmisji danych, aby uzyskać do nich dostęp.
Możesz też wydrukować swoją kartę pokładową. Pamiętaj tylko, aby upewnić się, że cała Twoja karta pokładowa jest wyraźnie wydrukowana.
Witryna Easyjet odnotowuje również, że nie można użyć skanu karty pokładowej w formacie PDF na urządzeniu mobilnym, ponieważ ochrona lotniska nie będzie w stanie jej zeskanować.
Co mam zrobić, jeśli zgubię wydrukowaną kartę pokładową?
Easyjet mówi, że nie musisz się martwić, jeśli zgubisz kartę pokładową, ponieważ możesz ją po prostu wydrukować ponownie.
Czy mogę dokonać zmian w mojej rezerwacji po zameldowaniu?
Tak, ale jeśli dokonasz jakiejkolwiek zmiany w rezerwacji – na przykład dodasz bagaż rejestrowany – na stronie Easyjet pojawi się informacja, że musisz ponownie dokonać odprawy, aby uzyskać dostęp do nowej karty pokładowej.
Co mam zrobić, jeśli w mojej rezerwacji Easyjet jest błąd?
Nie martw się, jeśli zdasz sobie sprawę, że podczas odprawy w Twojej rezerwacji Easyjet jest błąd. Jeśli na przykład chcesz zmienić błąd w pisowni lub tytuł, możesz to zrobić online za darmo.
Czy muszę nadać bagaż podczas lotu Easyjet?
Nie, możesz podróżować tylko z bagażem podręcznym. Każdy pasażer ma prawo do jednego bagażu podręcznego na osobę (maksymalny rozmiar: 56x45x25cm) i nie ma limitu wagi, ale Twój bagaż musi zmieścić się w schowku nad głową.
Klienci „Flexi”, „Upfront” i „Extra Legroom” oraz posiadacze kart easyJet Plus mogą również zabrać ze sobą dodatkową torbę pod siedzeniem, taką jak torba na laptopa lub torebka (maksymalny rozmiar 45x36x20cm).
Easyjet sprawdzi rozmiar Twojego bagażu przed wejściem na pokład, a jeśli nie spełnia wymagań, będzie musiał przejść do luku bagażowego w celu pobrania opłaty. Odwiedź witrynę Easyjet, aby uzyskać więcej informacji na temat opłat i prowizji .
Czy mogę zapłacić za odprawę bagażu na lotnisku?
Tak, za nadanie bagażu rejestrowanego o wadze do 23 kg można zapłacić na lotnisku. Będzie to kosztować 37 GBP przy stanowisku odprawy bagażu i 47 GBP przy bramce wejściowej. Odwiedź witrynę Easyjet, aby uzyskać więcej informacji o cenach.
Ile sztuk bagażu mogę nadać na lot Easyjet?
Każdy klient Easyjet, w tym dzieci i niemowlęta, może zapłacić za podróż z maksymalnie trzema torbami bagażowymi.
Standardowy bagaż podręczny waży 23 kg dla wszystkich rezerwacji dokonanych od 15 listopada 2017 r., Chociaż można dokupić dodatkową wagę w opakowaniach o masie 3 kg, maksymalnie do 32 kg na worek. Pamiętaj, że jeśli zarezerwowałeś bagaż rejestrowany o wadze 20 kg przed tą datą, limit bagażu pozostanie bez zmian.
Grupy podróżujące tym samym lotem i rezerwacją mogą połączyć swój całkowity limit wagi, ale żadna pozycja nie może ważyć więcej niż maksymalnie 32 kg.