Jesteś właścicielem przedsiębiorstwa świetnie prosperującego w tradycyjnej formie offline i planujesz przeniesienie biznesu do sieci? A może wręcz przeciwnie, dopiero zaczynasz przygodę z własną działalnością? Niezależnie od tego, w jakim momencie obecnie się znajdujesz, warto skorzystać z narzędzi, które usprawnią pracę Twojego zespołu. Jakich? Sprawdzisz w tym artykule.
1. System CRM
Narzędzie wspierające Customer Relationship Management to absolutny niezbędnik, jeśli planujesz przenieść swoją firmę do sieci. Dlaczego? Odpowiednio dobrane oprogramowanie – dla przykładu Program CRM ESTI – nie tylko znacznie usprawni codzienną pracę dzięki automatyzacji procesu obsługi klienta, ale przede wszystkim przyspieszy realizację zakładanych celów biznesowych. Integracja programu z wykorzystywanymi przez organizację narzędziami i aplikacjami ułatwi archiwizacje kluczowych danych, które będą gromadzone w jednym, zabezpieczonym miejscu.
2. Narzędzia monitorujące widoczność w sieci
Kluczowy przy prowadzeniu biznesu online jest monitoring widoczności marki. Dzięki niemu, w łatwy sposób można dotrzeć do wszystkich publikacji, zawierających informacje na temat przedsiębiorstwa czy opinie klientów firmy. To jednak nie jedyne możliwości tego typu narzędzi. Warto również zwrócić uwagę na monitoring aktywności konkurencji. Dzięki systematycznej weryfikacji publikacji i komentarzy zamieszczanych na portalach, blogach, serwisach informacyjnych, mediach społecznościowych można szybko podjąć reakcję i ewentualnie dopasować strategię przedsiębiorstwa do bieżących potrzeb. To również sprawdzony patent na wyprzedzenie działań konkurencji i zaoferowanie produktu lub usług lepszych od współzawodników.
3. Programy wspierające działania SEO
W sieci – z uwagi na duża liczbę firm online – ciężko się przebić. Doskonale wiedzą o tym zwłaszcza młodzi przedsiębiorcy, dopiero rozpoczynający działalność internetową. Nie wystarczy sam dobry produkt czy dobrej jakości, konkurencyjna usługa. Ważny jest szereg czynników. Aby poprawić widoczność firmy w wynikach wyszukiwania, warto wdrożyć proces optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Pomogą w tym odpowiednie narzędzia. Jakie programy wesprą Twoje działania w sieci? Dedykowane dobrym praktykom SEO, np. pomagające w opracowaniu merytorycznej treści, zawierających optymalną liczbę fraz kluczowych czy linkowanie do domeny. Warto też dostosować komunikację do potrzeb użytkowników – coraz więcej z nich korzysta z mediów społecznościowych. To właśnie dlatego, dobrym pomysłem może okazać się firmowe konto na Facebooku czy Instagramie.
4. Programy do obróbki graficznej
Wysokiej jakości grafika a także materiały wideo przyciągają uwagę – mają ogromny potencjał marketingowy. Warto zadbać o ich najwyższą jakość, korzystając z popularnych i ogólnodostępnych narzędzi. Są intuicyjne, proste w obsłudze, oferują szereg funkcjonalności. Z niektórych można korzystać online, bez konieczności instalacji softu – to wygodne i praktyczne rozwiązanie.