Niezależnie od tego, jaki rodzaj biznesu online prowadzisz, wiesz doskonale, że fundamentem jego działania jest wysyłka zamówień do klienta. Towar musi dojechać pod jego drzwi w nienaruszonym stanie. Niezbędne okazują się zatem opakowania kartonowe. Nie powinieneś jednak pozostawiać kwestii wyboru tych elementów przypadkowi. Czy wiesz, że opakowanie, w którym Twój klient otrzyma zamówienie, wpływa na jego opinię na temat Twojej firmy? Sprawdź, w jakie opakowania warto zainwestować, by klienci do Ciebie wracali.
Opakowania kartonowe i ich funkcje w Twoim biznesie
Czy wiesz, że opakowanie stanowi jeden z kluczowych elementów całego zamówienia? Warto wziąć to pod uwagę, wybierając opakowania kartonowe do swojej firmy. Jakie funkcje pełnią one w przedsiębiorstwie?
1. Logistyka – klient chce otrzymać zakupiony produkt w całości, dlatego też należy odpowiednio zabezpieczyć towar. Dotyczy to szczególnie delikatnych artykułów.
2. Marketing – budowanie rozpoznawalności i wizerunku Twojej firmy to czynniki bardzo istotne, szczególnie w dobie ogromnej konkurencji na rynku. Opakowanie kartonowe jest doskonałym nośnikiem informacji, a także sposobem na komunikowanie się z klientem. Logo i design pudełka subtelnie zapadają w pamięć konsumentowi.
Jakie opakowania kartonowe warto wybrać?
O sukcesie Twojej firmy świadczy to, czy opakowania kartonowe spełniają zarówno funkcję logistyczną, jak i marketingową. Oznacza to, że pudełka absolutnie nie mogą być przypadkowe. Przede wszystkim muszą być solidne, czyli wykonane z wysokiej jakości tektury, która zapewnia przesyłce stabilizację i zapobiega dostaniu się szkodliwych zabrudzeń do jej wnętrza. Świetnym materiałem okazuje się tektura falista, lita lub kaszerowana. Wykonane z nich opakowania możesz zaprojektować np. w firmie PACK-PRINT – z jej ogromnego asortymentu z pewnością wybierzesz idealne pudełka! Co więcej, opakowania kartonowe powinny być atrakcyjne wizualnie. Dzięki temu nadają się do ponownego wykorzystania, np. do przechowywania drobiazgów.