Organizator ślubów – szkolenia dla wedding plannera

Organizator ślubów – szkolenia dla wedding plannera

Z usług organizatora ślubów korzystają młode pary, które same nie mają czasu, nie mogą lub nie chcą zajmować się całością obowiązków związanych z ceremonią ślubną i weselem. Wynajęcie wedding plannera jest więc niezwykle wygodnym rozwiązaniem. Taka osoba musi wykazywać się umiejętnościami i wiedzą z zakresu organizacji ślubów. Czy tego typu kompetencje można zdobyć na szkoleniach?

Umiejętności wedding plannera

Organizator ślubów to osoba, której młoda para powierza przygotowanie jednej z najważniejszych uroczystości w swoim życiu. Polegają na nim, więc musi to być osoba godna zaufania i z odpowiednimi kwalifikacjami. Duże znaczenie mają tu zdolności interpersonalne organizatora ślubów. Będzie on bowiem negocjował najlepsze warunki współpracy z podwykonawcami. Od tego, jakie relacje sobie wypracuje, zależy także jego marka w branży. Organizator ślubów często  negocjuje również z młodą parą. Zdarza się, że musi przekonać ją do innego, korzystniejszego rozwiązania. Często radzi sobie także z nietypowymi życzeniami klientów. Tego typu zdolności zależą w pewnej mierze od indywidualnych cech danej osoby, jednak można je także kształcić podczas profesjonalnych szkoleń dla organizatorów ślubów.

Obowiązki wedding plannera

Zakres obowiązków organizatora ślubów to kwestia konkretnej umowy ze zleceniodawcami. Niekiedy młoda para oczekuje jedynie pomocy w kwestiach formalnych czy dopilnowania przebiegu uroczystości. Innym razem powierza się mu całość przygotowań. Organizator ślubów pomaga wówczas przy wyborze kreacji, podsuwa godnych zaufania podwykonawców – od wizażystek i fryzjerów, po florystów, zespoły muzyczne i fotografa. Młoda para bazuje na jego doświadczeniu, kontaktach i wypracowanych relacjach. Nierzadko organizator ślubów jest w stanie wynegocjować lepsze stawki w wybranym obiekcie, w którym ma się odbyć wesele. Ciągłe kontaktowanie się z obsługą lokalu, przed i w trakcie imprezy, bywa dla młodej pary bardzo uciążliwe. Ogromnym ułatwieniem jest powierzenie tego zadania organizatorowi ślubów. To on czuwa wówczas nad przebiegiem wesela, pilnuje, aby wszystko odbyło się zgodnie z planem i oczekiwaniami klientów.

Doświadczony organizator ślubów potrafi rozgraniczyć własne obowiązki od obowiązków młodej pary, świadków czy rodziców. Tego typu ustalenia są niezwykle istotne, aby nie dochodziło do nieporozumień. Najlepiej zawrzeć je w umowie. Organizator ślubów to osoba, która balansuje na granicy konsultanta i powiernika młodej pary – warto jednak wiedzieć, gdzie przebiega granica pomiędzy prywatą a kwestiami zawodowymi.

Szkolenia dla organizatorów ślubów

Jak już wspomnieliśmy, istnieją pewne osobowościowe predyspozycje, dzięki którym pracę organizatora ślubów wykonuje się łatwiej. To zdolności interpersonalne, negocjacyjne, organizacyjne, a także kreatywność i odporność na stres. To jednak nie wystarczy, aby szukać szczęścia w zawodzie. Konieczne jest zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy dotyczącej tego, jak przebiega planowanie i przygotowanie uroczystości ślubnych i weselnych. Szkolenia dla organizatorów ślubów pomagają ją zdobyć.