Dobre pozycjonowanie strony internetowej wymaga wiele pracy, możemy oczywiście samodzielnie prowadzić działania związane z SEO marketingiem, albo jeśli nie czujemy się na siłach, lepiej zlecić pozycjonowanie własnej strony internetowej specjalistą SEO.
Niezależnie czy robimy to samodzielnie, czy zlecamy tę pracę agencji interaktywnej, korzyści z dobrego pozycjonowania będą odczuwalne dla całego Twojego biznesu.
Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?
Na dobre pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele działań, których celem jest osiąganie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. To bez wątpienia jedna z najskuteczniejszych metod reklamy i promowania strony www w internecie. Co ważne, jeśli dopiero zaczynamy przygodę z pozycjonowaniem, musimy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ jest to proces nie tylko wielopłaszczyznowy, ale również długotrwały, na którego efekty musimy trochę poczekać. Skuteczne pozycjonowanie stron wpłynie korzystnie na widoczność Twoje firmowej strony www, a co za tym idzie, zwiększy ilość odwiedzin i ruch na stronie. Czy zatem pozycjonowanie stron internetowych jest proste? Google, bo najprawdopodobniej w tej właśnie wyszukiwarce będziemy walczyć o wysokie pozycje, indeksuje strony na podstawie konkretnych czynników rankingowych, których jest naprawdę sporo. Problem polega na tym, że tylko niektóre z nich są nam znane, innych możemy się jedynie domyślać. Dlatego też skutecznie pozycjonowanie wcale nie jest łatwe, choć z pewnością nie niemożliwe do wykonania.
Niektóre ze znanych czynników rankingowych Google:
- słowa kluczowe w tytule strony, w treści umieszczanej na stronie internetowej, oraz atrybucie alt
- responsywność strony internetowej, czyli poprawne otwieranie się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych
- unikalne i wysokiej jakości treści
- stosowanie linków wewnętrznych
- stosowanie nagłówków w tym H1
- szybkość ładowania się strony internetowej
- linkowanie zewnętrzne
- odpowiednie bezpieczeństwo witryny
Korzyści z dobrego pozycjonowania strony internetowej
Tak jak już wspomniano w tym artykule skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, przynosi sporo korzyści dla naszego biznesu. Jakich?
- Twoja strona internetowa jest bardziej widoczna i łatwiej ją znaleźć- wystarczy, w tym momencie odnieść się jedynie do własnego doświadczenia, kiedy sami szukamy czegoś w wyszukiwarce, zazwyczaj znajdujemy, to czego szukaliśmy, nie przechodząc nawet na drugą stronę w wynikach wyszukiwania. Wniosek jest jeden, jeśli nasza strona wyświetla się wysoko w wyszukiwarce, z pewnością dużo więcej osób ją odwiedzi i najprawdopodobniej także powrócić.
- Dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów- dobrze pozycjonowana strona internetowa będzie wyświetlać się nie tylko na promowane frazy kluczowe, ale również na te znacznie bardziej doprecyzowane, czy nietypowo zbudowane z tzw. długim ogonem. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do większej liczby osób, co tym samym przełożyć się może na zwiększoną sprzedaż, czy nawiązanie współpracy, lub wybór naszej usługi spośród wielu innych. Strona internetowa to najlepsza wizytówka firmy, a taka, która wysoko stoi w rankingu Google zwiększa szansę na sukces i prężny rozwój.
- Przewaga nad konkurencją i zwiększenie zaufania- jeśli działamy w branży, w której mamy niemałą konkurencie, każdy sposób jest dobry na jej wyprzedzenie. Pamiętajmy także, że użyteczna strona internetowa, zajmująca wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki Google będzie, również wzbudzała większe zaufanie wśród użytkowników.
Potrzebujesz optymalnego rozwiązania pod kątem pozycjonowania, zapraszamy do odwiedzenia strony proformat.pl i zapoznania się z naszymi usługami.