Zalety i wady tradycyjnego marketingu – krótki przegląd

Każdy biznesmen chce, aby jego firma rozwijała się i prosperowała. Jednak aby osiągnąć sukces i rozwijać się, musisz promować swój biznes i budować lojalną klientelę; można to zrobić za pomocą reklamy i marketingu. Reklamę można realizować za pomocą tradycyjnego marketingu lub nowoczesnych metod, czyli marketingu cyfrowego.

Co to jest marketing tradycyjny?

Termin „tradycyjny” sam w sobie jest szerokim terminem, obejmującym różne formy reklamy i marketingu. Tradycyjny marketing jest bardzo ważny dla rozwoju każdej firmy, a nie postępu nowych technologii marketingu internetowego. Zwykle marketing tradycyjny dzieli się na cztery kategorie:

  • Drukuj – obejmuje to umieszczanie reklam w czasopismach, biuletynach, gazetach, broszurach i innych materiałach drukowanych używanych do dystrybucji.
  • Direct Mail – Technika direct mail obejmuje ulotki, listy, broszury, pocztówki, katalogi i inne materiały, które są drukowane i wysyłane pocztą bezpośrednio do klientów lub docelowych konsumentów.
  • Broadcast – Broadcasting obejmuje reklamy emitowane w telewizji i radiu oraz inne metody reklamy, takie jak reklamy na ekranie w kinach.
  • Telemarketing – obejmuje ludzi, którzy dzwonią na zimno do docelowych konsumentów przez telefon, aby zbudować relacje dla rozwoju firmy.

Jakie są nowe formy lub nowoczesne techniki marketingu?

Możesz wierzyć, że tradycyjny marketing najlepiej przyciąga nowe firmy i rozwija klientów, ale nowe techniki i innowacyjny marketing zastąpiły w ostatnich latach tradycyjny marketing, co jest spowodowane rozwojem nowszych technologii. Nowoczesna technika odnosi się do marketingu cyfrowego, a wykorzystanie Internetu do rozwoju biznesu rośnie. Z Internetu można korzystać w różnych formach, takich jak strony internetowe, filmy na YouTube, media społecznościowe, serwisy społecznościowe, telefony komórkowe, banery i wiele innych. Marketing cyfrowy wykorzystuje cyfrowe gadżety i urządzenia, ale działa podobnie do tradycyjnego marketingu.

Omówmy teraz zalety i wady tradycyjnego marketingu.

Zalety tradycyjnego marketingu

Poniżej omówiono zalety marketingu tradycyjnego nad marketingiem cyfrowym:

  • Docieraj do lokalnych odbiorców : korzystanie z tradycyjnego marketingu może ułatwić zadanie dotarcia do lokalnych odbiorców. Radio to zdecydowanie najlepsza opcja i najszybszy sposób na zareklamowanie firmy i przekazanie wiadomości.
  • Możliwe ponowne użycie i recykling : Marketing online nie będzie wymagał żadnych fizycznych materiałów, takich jak plakaty lub broszury, ale jedyną zaletą posiadania papierowych kopii reklamowanych materiałów jest dodatkowa korzyść. Ulotki, plakaty, broszury itp. Mogą być ponownie wykorzystane i ponownie odczytane w dowolnym czasie i miejscu, gdziekolwiek się znajdujesz, a do tego nie jest wymagane połączenie z Internetem. Te nośniki promocyjne można również zachować do wykorzystania w przyszłości i poddać recyklingowi.
  • Znajomy tryb marketingu : Marketing tradycyjny to znany sposób reklamy dla osób starszych i biznesmenów, ponieważ nie potrzebują oni żadnych wyjaśnień dotyczących materiałów promocyjnych. Przyjmą rozprowadzaną ulotkę lub broszurę i przeczytają ją, kiedy tylko nadejdzie czas, a starzy ludzie zrozumieją, że jest to reklama dowolnej marki lub produktu. Marketing cyfrowy to nie filiżanka herbaty dla starszych klientów.
  • Łatwość przetwarzania kopii papierowych : tradycyjny marketing papierowy jest zawsze łatwy do przetworzenia mentalnego i przypomnienia w przyszłości.
  • Większa ekspozycja : tradycyjny marketing zawsze ma wysoki wskaźnik sukcesu. Ta metoda marketingu jest sprawdzoną metodą, dlatego każdy biznesmen wierzy, że tradycyjna metoda przyniesie mu sukces. Marketing online może dotrzeć do większości populacji, ale nie ma gwarancji, że dotrze do wszystkich docelowych odbiorców.
  • Nowi odbiorcy : tradycyjny marketing pozwoli Ci dotrzeć do dużej populacji w wielu grupach demograficznych. Możesz używać billboardów, telewizji i radia do reklamy. Pozwoli to również rozpowszechnić Twój przekaz w różnych obszarach geograficznych, a także dotrze do docelowych odbiorców, a może być możliwe, że nowi odbiorcy połączą się z Twoją marką i firmą.

Wady tradycyjnego marketingu

Chociaż tradycyjny marketing odnosił sukcesy w przeszłości, istnieją również wady tradycyjnego marketingu wynikające z coraz częstszego korzystania z internetu w ostatnich latach. Początek ogromnego wykorzystania internetu, korzystania ze smartfonów, iPodów, tabletów i serwisów społecznościowych, mali przedsiębiorcy mogą również reklamować swoje produkty za pomocą stron internetowych i stron internetowych za pośrednictwem banerów, serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, WhatsApp, Twitter, podcasty. Kosztują mniej w porównaniu z tradycyjnym marketingiem. Poniżej omówiono niektóre wady tradycyjnego marketingu:

  • Tekst statyczny : w marketingu tradycyjnym tekst statyczny jest używany do reklamy. Na przykład, jeśli umieścisz reklamę swojego produktu w gazecie i zabraknie Ci zapasów, nie możesz edytować reklamy, a będzie wielu niezadowolonych klientów, aw tej metodzie nie możesz wchodzić w interakcje z klientem. Ale w marketingu cyfrowym możesz natychmiast zaktualizować swoją stronę lub witrynę o zapasach i poinformować klientów o sytuacji.
  • Brak czasu na aktualizację wiadomości : W tradycyjnym marketingu nie będziesz miał czasu na reakcję na zmiany, które chcesz wprowadzić w reklamie w porównaniu z nowym nowoczesnym marketingiem online. W tradycyjnej reklamie musisz przygotować reklamę z dużym wyprzedzeniem, nawet jeśli chcesz zamieścić ogłoszenie w gazecie codziennej. Korzystając z internetu, drobni przedsiębiorcy mogą łatwo zmienić swoje ogłoszenie w ciągu kilku minut.
  • Drogi w porównaniu z marketingiem internetowym : za umieszczanie reklam w gazetach lub rozprowadzanie ulotek lub broszur trzeba za to płacić za każdym razem, gdy planujesz uruchomić kampanię. Ale w marketingu online za jakiekolwiek zmiany na stronie nie potrzebujesz żadnych dodatkowych kosztów. Może to łatwo zrobić zespół, który pracuje nad sprzedażą Twojego produktu. Tradycyjne firmy marketingowe będą pobierać opłaty za każdą dostawę ulotek i przesyłek pocztowych, podczas gdy w marketingu online Twoja reklama jest otwarta na całą sieć WWW.
  • Marketing spersonalizowany nie jest możliwy : w marketingu tradycyjnym nie można kierować reklam do konkretnego klienta; jedynym określonym rynkiem może być kierowanie. Na przykład w marketingu tradycyjnym dla młodych kobiet tworzona jest reklama nowego stylu torebki lub torebki. Ale w marketingu internetowym możesz przyjrzeć się temu, czego szuka widz i tym samym zasugerować wybrane przez nią produkty.
  • Podaj mniej informacji : w tradycyjnym marketingu trudno jest przedstawić złożone opcje cenowe i oferty dotyczące produktu. Nośnik druku nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby wyświetlić wszystkie warianty cen i inne oferty, które mogą spodobać się kupującym. W przypadku marketingu online możesz zaoferować klientowi różne opcje i zachęcić go do zakupu Twojego produktu.
  • Przekształcenie tradycyjnych mediów w marketing online : W ostatnim czasie wiele tradycyjnych metod marketingowych, takich jak gazety, czasopisma, jest obecnie dostępnych online, dzięki czemu ludzie mogą czytać wiadomości, gdziekolwiek się znajdują, ponieważ obecnie Internet jest również dostępny dla większości populacji.
  • Nieznajomość tradycyjnych metod : większość ludzi ma tendencję do łatwiejszego ignorowania lub pomijania reklamy, na przykład mogą nie przeczytać reklamy na billboardzie lub banerze, zmienić kanał telewizyjny podczas wyświetlania reklamy lub reklamy itp.
  • Narzucony konsumentowi : tradycyjny marketing jest najczęściej narzucany klientowi, ponieważ jest częścią jego codziennego życia. Ten rodzaj marketingu ma niski wskaźnik odpowiedzi.

Wniosek

Można więc wnioskować, że marketing tradycyjny można wykorzystać w połączeniu z marketingiem internetowym do rozwoju firmy. Zintegrowane podejście do marketingu, wykorzystujące obie strategie, pomoże Ci w rozpowszechnianiu informacji o Twoim produkcie lub marce. Wpływ komunikacji konsument-konsument jest ważny na rynku, co jest znane jako strategia szeptana. Komunikacja szeptana jest interesująca, ponieważ łączy perspektywę konsumenta i niższe koszty z szybszą dostawą. Można to zrobić za pomocą technologii, takich jak portale społecznościowe, fora dyskusyjne. W tradycyjnym marketingu sprzedawca, który stara się sprzedawać produkty „od drzwi do drzwi”, może również uczestniczyć w komunikacji szeptanej. Dlatego od Ciebie jako biznesmena zależy, która strategia marketingowa będzie pasować do Twojego produktu lub marki.